Marvel fase fire rangeret – fra bedste til dårligste franchise
Med fase fire af Marvel Cinematic Universe, der slutter med udgivelsen af The Guardians of the Galaxy Holiday Special , det virker som et godt tidspunkt at gå tilbage og rangere de bedste og værste tilbud. Fase fire har været større og med mere indhold end de foregående tre faser tilsammen, og over en væsentlig kortere periode, hvilket betyder, at for mange mennesker var Marvel-træthed en reel ting, og mange anser fase fire for at være den svageste af faserne indtil videre.
17. Thor: Kærlighed og Torden
Den fjerde film i Tordens guds egen franchise, og desværre den værste ikke kun i franchisen, men fase fire som helhed. Problemer med tempo, en spildt skurk i Gorr the God Butcher og en spildt skuespiller i Christian Bale og mere. I modsætning til Ragnarok før det, er Love and Thunder et rod.
16. Falken og Vintersoldaten
En af de få indgange på gadeplan i franchisen, TFatWS kunne og burde have været bedre. Ligesom den næste post på listen var den plaget af produktionsproblemer takket være Covid, men for det meste føles hele showet som fyldstof.
15. Sorte Enke
Udgivet fem år for sent, hele filmen føles spildt takket være Natashas ofre i Avenger's Endgame. Du kan springe hele filmen over og kun se after-credit-scenen med Yelena og stadig blive fanget af fase fire.
14. Evige
En stjernebesætning, Oscar-vindende instruktør og viden og erfaring fra mange års verdensopbygning, før det skulle have gjort dette til et homerun, men en forglemmelig skurk, historie og introduktion af for mange karakterer viste sig at være for mange problemer for publikum at købe ind. til.
13. Hvad hvis..?
En antologisk serie baseret på den berømte tegneserieserie af samme navn, der viser nogle af de største spørgsmål og alternative realiteter i multiverset? Tæl os med. Ikke åbenlyst dårligt, bare ikke underligt og vidunderligt nok med dets forskellige virkeligheder.
12. Måneridder
Mere et karakterstudie om psykiske problemer og identitetskriser end et superhelteshow, Måneridder blev kritiseret på grund af dens mangel på den titulære karakter, der blev tilpasset og startet. En ting, der ikke kan diskuteres, er kvalitetsportrætteringen af hovedpersonerne af Oscar Isaac, så vi håber, at han vil være tilbage igen i fremtiden!
11. Fru Marvel
Debuten af den første pakistansk-amerikanske superhelt på tv høstede store anmeldelser og kritikerros, men ligesom mange af programmerne på Disney+, bortset fra et par vigtige scener, skubber showet ikke MCU længere frem. I hvert fald ikke på en klart defineret måde endnu.
10. Hawkeye
Hawkeye, Pizza Dog og Kate Bishop i julen, der kæmper mod den tilbagevendende Kingpin spillet af Vincent D'Onofrio? Hvad er ikke at elske?
9. She-Hulk: Advokat
Fjerdevægsbrydende, smart-mundede kusine til Hulken får endelig sin debut på storskærm, og det kan være omstridt for mange mennesker, men showet lånte bestemt meget til at gøre præcis, hvad de ville.
8. The Guardians of the Galaxy Holiday Special
Kevin Bacon får sin MCU-debut som sig selv! 45 ekstra minutter af Guardians er altid en god ting, og det gav os to af de mest fængende originale sange, som MCU har at byde på.
7. Loke
Nok det vigtigste tv-show i ikke kun fase fire, men i Multiverse Saga, med konceptet om flere universer, varianter af etablerede karakterer og selvfølgelig He Who Remains, Loke introducerede byggestenene i alt det kommende.
6. Doktor Strange i galskabens multivers
Sam Raimi, der instruerer den migrænefremkaldende visuelle pragt af Doctor Strange, er allerede en vinder, men tilføje flere enorme cameos og en særlig skræmmende tur af Elizabeth Olsens Scarlet Witch/Wanda Maximoff, og der er ingen overraskelse, hvorfor dette er så højt oppe.
5. Wandavision
Apropos Wanda, Wandavision introducerede drivkraften bag hendes karakters motivationer i det forrige indlæg, samt viste hendes øgede evner og den ærligt talt forfærdelige måde, hun håndterede sin sorg over at miste Vision.
4. Shang-Chi: Legenden om de ti ringe
Da fase fire er den hidtil mest inkluderende, giver det mening, at vi endelig får den for længst afdæmpede debut af Shang-Chi, den første asiatiske superhelt, der er på det store lærred. En fantastisk historie, kæmpe koreografi til rival The Raid , og en intens, blodig åbning betyder, at dette er en af de mest genselige og sjove film i fase fire.
3. Black Panther: Wakanda Forever
Med det sørgelige tab af afdøde Chadwick Boseman Sort panter efterfølgeren havde meget at leve op til, og ikke mange troede, at den ville holde landingen fast. En film lige så meget om at bearbejde vores sorg som om karakterens gør det samme, introduktionen af fan-favoritten Namor og den elegante og respektfulde håndtering af hovedrolleindehaverens død betød, at der ikke var et tørt øje i de fleste forestillinger.
2. Werewolf by Night
Omtrent lige så langt som en afvigelse fra noget andet Marvel Studios havde forsøgt, Varulv om natten havde al mulig grund til at være campy schlock, aldrig til at blive gensynet eller forsøgt igen. Fra den kunstneriske retning til den måde, hvorpå vi endelig kommer til at møde 'Ted', eller Man-Thing, som han normalt ville blive kendt, beviser den særlige præsentation, at Marvel kan R-rated, og det kan gøre det godt.
1. Spider-Man: No Way Home
Med tre generationer af Spider-Man på skærmen på én gang, ville den tredje del af Tom Hollands Spider-Man-trilogi altid være massiv, men ingen forventede, at den ville være så god. En god blanding af fan-service, årelang katharsis (især for Garfields Parker) og variant-teamups, denne film er ikke kun god i sig selv, den er det bedste fra fase fire og viser virkelig, hvad vi kan forvente af varianter af etablerede karakterer fremover.
Hvilken rækkefølge ville du have sat tv-shows og film med i fase fire? Fortæl os nedenfor!
Følg os for mere underholdningsdækning Facebook , Twitter , Instagram , og Youtube .